Znajdź nas na Facebook
Facebook
Jesteśmy na Google+
Google+
Słonecznik – zdrowa przekąska:)

Słonecznik – zdrowa przekąska:)

Nasiona słonecznika to głównie tłuszcz (ok. 50%) następnie białka (ok. 23%) a na końcu węglowodany (8%). Zawierają spore ilości witaminy E i witaminy B1 (tiaminy) oraz magnezu, żelaza i wapnia.Przy tym całym bogactwie składników odżywczych nasiona są jednocześnie lekkostrawne (pod warunkiem dokładnego pogryzienia).

Słonecznik zalecany jest w przypadkach:
Miażdżycy i choroby wieńcowej – ze względu na obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają stężenie cholesterolu we krwi. Witamina E zawarta w nasionach przeciwdziała sklejaniu się płytek krwi a więc zapobiega skrzepom i atakom serca.

Chorób skóry – kwas linolenowy, witamina E poprawiają elastyczność skóry. Są zalecane przy suchości, egzemie i pękaniu skóry.

Zaburzeń nerwowych jak stres, depresja, bezsenność.

Cukrzycy

Zwiększonego zapotrzebowania na energię m.in. u kobiet ciężarnych, karmiących, sportowców, osób niedożywionych czy też rekonwalescentów.

Słonecznik wzmacnia także paznokcie i włosy opóźniając siwienie.

„Lecznicza żywność”, Dr med. Jorge D. Pamplona Roger, Warszawa 2014

Podziel się: