Znajdź nas na Facebook
Facebook
Jesteśmy na Google+
Google+
Papryka – na apetyt :)

Papryka – na apetyt :)

Zawiera jedynie 27 kcal na 100 g. Cenne składniki jakie znajdziemy w papryce to przede wszystkim:

Beta karoten – jedna duża czerwona papryka pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę A.
Likopen – silny przeciwutleniacz chroniący przed nowotworami.
Witamina C – papryka dostarcza prawie 4 razy więcej witaminy C niż cytryna.
Flawonoidy – działają przeciwzapalnie i przeciwutleniająco chroniąc układ krwionośny.
Kapsaicyna – nadaje ostry smak papryki, wzmaga apetyt i pobudza trawienie. Jednak w większych ilościach może drażnić śluzówkę przewodu pokarmowego oraz skórę.
Błonnik – obniża poziom cholesterolu, przyspiesza perystaltykę jelit.

Papryka zalecana jest podczas dolegliwości żołądkowych powstających wskutek zbyt małej ilości soków trawiennych.

Z uwagi na dużą ilość przeciwutleniaczy, chronią komórki przed czynnikami rakotwórczymi dlatego też papryka może zapobiegać nowotworom zwłaszcza żołądka i jelit.

Skórka papryki może być dla niektórych osób ciężkostrawna w tym celu wystarczy jedynie podpiec paprykę a następnie zanurzyć w zimnej wodzie – skórka z łatwością odejdzie.

„Lecznicza żywność”, Dr med. Jorge D. Pamplona Roger, Warszawa 2014

Podziel się: