Znajdź nas na Facebook
Facebook
Jesteśmy na Google+
Google+
Biegacie zimą? :)

Biegacie zimą? :)

Pierwszy mój wpis na trenerGURU – zachęcam do przeczytania 🙂
Zima za oknem ale biegacze są wśród nas! Oto kilka rad odnośnie tego co wypić i zjeść głównie po treningu w zimowe dni. 🙂
 
Co jest najważniejsze przed biegiem?
 
Oczywiście odpowiedni posiłek, który ma na celu dostarczyć naszemu organizmowi energię poprzez uwalnianie węglowodanów – np. kasza jaglana z owocami, imbirem i cynamonem na ciepło czy naleśniki z mąki owsianej smażone bez tłuszczu podawane z konfiturą lub dżemem. Czas posiłku należy dostosować indywidualnie. Wszystko zależy od organizmu, długości trwania treningu i od pory dnia – jednak ważne jest aby nie biegać ani z pustym ani ze zbyt pełnym żołądkiem! Unikajmy napojów gazowanych, warzyw wzdymających, potraw ciężkostrawnych oraz zbyt dużej ilości słodyczy.
 
Posiłki po treningu mają na celu „odbudowę” glikogenu w mięśniach, ich regenerację a także zwalczenie wolnych rodników, które mogą prowadzić do wielu chorób.
 
W diecie nie może zabraknąć więc węglowodanów, białka, które przyspiesza proces magazynowania glikogenu i regeneracji mięśni oraz antyoksydantów, wzmacniających naszą odporność.
 
Po zimowym treningu warto zjeść więc coś ciepłego:
-gulasz z indyka z warzywami i kaszą gryczaną,
-pieczony łosoś z ryżem basmati i gotowanymi na parze brokułami
-makaron pełnoziarnisty z mielonym mięsem z indyka i sosem pomidorowym,
-treściwa zupa z warzyw strączkowych z kaszą jęczmienną,
-owsianka na mleku z bakaliami i miodem,
-risotto z pieczarkami, chudym mięsem i warzywami
 
Warto wzbogacić potrawy o kilka rozgrzewających składników:
pieprz, ostra papryka, chilli, imbir, czosnek, cebula.
 
A co można wypić zimą po treningu?
-ciepły napój izotoniczny zrobiony przez nas – wystarczy woda średniozmineralizowana, odrobina miodu, soli, soku z cytryny czy nawet soku z malin/żurawiny,
-koktajle mleczno-owocowe (na ciepło) z dodatkiem kardamonu, miodu, wanilii i lnu zawierającego cenne kwasy tłuszczowe omega-3. Mleko może być krowie ale także owsiane, migdałowe, orkiszowe.
-kakao na bazie ulubionego mleka oraz naturalnego kakao z odrobiną miodu i cynamonu,
-do posiłku najlepsza będzie ciepła herbatka z imbirem, skórką pomarańczy, miodem, kardamonem i sokiem z cytryny.
 
Tak więc powodzenia w rozgrzewkach przed jak i po-treningowych! 🙂
 
Podziel się: